כהן נגד גפני: "כל גדולי ישראל חתמו בעד הביטוח לאברכים, מי יכול להתנגד לזה?!"

    ישראל פרייא | צילום: משה ביטון 4 Comment on כהן נגד גפני: "כל גדולי ישראל חתמו בעד הביטוח לאברכים, מי יכול להתנגד לזה?!"
    14:39
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on "התרגלנו לחיות בקרסולה בלתי נראית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "ש"ס מעולם לא מציבה מכשולים, היא מציבה פתרונות", כך הגיב הערב ב"מהדורה המרכזית" אצל אבי מימרן סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, מול הטענות לדרישות של ש"ס למע"מ אפס. "ש"ס חתמה הסכם קואליציוני כמו כל המפלגות ועומדת על קיומו ככתבו וכלשונו, זה הכל".

    הוא סירב בתוקף להצהיר כי לא יתמוך בתקציב במקרה שדרישות סיעתו לא יתקבלו, והעדיף להתמקד בפן החיובי: "באופו מהותי, כל המטרה שלנו היא לסייע לציבור החלש, זה יכול לבוא לידי ביטוי בחשמל, מים או תחבורה ציבורית, שם מתמקד הדיון, ושם נמצא את הפתרונות. יש הסכם קואליציוני חתום ואנחנו נקיים אותו יחד עם כל מרכיבי הקואליציה, והכל על מקומו יבוא בשלום".

    אחד מהמיזמים עליהם עמל במשך שנים רבות ח"כ כהן, הוא הניסיון ליצור פלטפורמה ביטוחית לאברכי הכוללים, יוזמה מהפכנית שצפויה לקרום בקרוב עור וגידים: "יו"ר התנועה אריה דרעי כינס ישיבה בלשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן בסוגיה, יחד עם ח"כ משה גפני שמתנגד למהלך. שם נשאלו השאלות והובהרו העניינים, ומסתבר שקיים טיעון חדש של ח"כ גפני, לפיו, הכסף לא שייך לכלל אברכים אלא לראשי הכוללים".

    "אריה דרעי ביקש שישאלו את ראשי הכוללים אם הם מסכימים, אני לא מבין! אם כל גדולי ישראל סמכו ידיהם, יחד עם בני התורה, איך אפשר שלא לתמוך?! אין לי ספק ראשי הכוללים יתמכו והם תומכים בה. מדובר בקרן ע"ס 400-450 אלף ש"ח, שתוקם לכל אברך, ואם חלילה יקרה משהו המשפחה תקבל משכורת קצבתית של כ-5000 ש"ח בחודש למשך 15 שנה. מונחים על שולחני מכתבים מארגוני הצדקה, הם מתחננים שזה יעבור, שבם קורסים מהעומס, גדולי ישראל חתמו בכתב ידם שמבקשים לזרז את המיזם, מי עוד יכול לקיחת על כתפיו ולעכב את זה?!"

    הוא הביע פליאה על התנגדותו וטענותיו של עמיתו ח"כ גפני: "הייתה טענה אחרת שפתרנו אותה, ובישיבה האחרונה הטענה התחלפה לגמרי, טענה חדשה שלא נשמעה בשנים האחרונות, אם זה היה עולה קודם, היינו פותרים, מציע שתדברו עם גפני ותשאלו אותו", הוא שב ופירט: "כל 70.000 אברכים נכנסים כקבוצה לתוכנית, ללא חיתום, בריאים כזקנים מבוגרים כצעירים. ביטוח קבוצתי, מי שירצה לחסוך את 30 השקלים של העלות, יוכל לבחור לצאת".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הרב אלישיב אמר שהכסף הוא של ראשי הכוללים כמו מקום עבודה!!
      לכן הוא גם חייב ראשי כוללים לשלם לאברכים כמו מקום עבודה שהכוונה "ביומו תתן שכרו".

    2. 3

      הכסף אכן שייך לראשי הכוללים, על פי חוות דעת משרד החינוך יכולים ראשי הכוללים לקחת את הכסף לתשלום מרצים שירתקו את האברכים לשבת בכולל ולא לשלם שקל לאברכים

    3. 2

      הטענה כי הכסף לא שייך לאברך מגובה בחוות דעת של משרד החינוך ומבחינתם שהכסף ילך למרצים או כל גורם שיגרום להשאיר את האברכים בספסל הלימודים

    4. 1

      מעניין מה יעשו קופות ה"ערבים" של קופת העיר וכו' אם יאושר החוק הזה